-
Banc Sabadell, quan el producte no està a l’altura de les expectatives de la marca
Començaré dient que ja fa molts anys que sóc client del Banc Sabadell, jo diria que uns 15. Em va convèncer un agent que, a més de conèixer bé la casa, dominava els producte i era força empàtic. Malauradament l’agent va durar poc. No sé què carai passa amb els bancs que a la que trobes algú amb qui t’entens bé te’l treuen del damunt i el traspassen d’oficina.
Després d’aquell xicot mai no vaig trobar la complicitat i confiança al llarg dels següents anys, ni en agents, ni en els diferents director d’oficina, responsables d’empresa, etc.
Però jo que sóc tossut volia seguir. Un gran banc, i a més de la terra. Som-hi doncs, ho tenia tot amb ells, el temes personals i professionals.
Ara fa 10 anys, i sense haver-ho demanat, em van “obsequiar” amb una pòlissa de crèdit de 18.000€. Caram, quanta generositat. Imagino que per a ells, jo devia ser un bon client. Els vaig dir que no la volia, però van insistir dient-me que no tindria cap cost per mi si no disposava de diners. Endavant. Vaig acceptar-la.
En 10 anys mai, mai no he disposat un sol euro d’aquesta pòlissa. Però resulta que ara fa poc més de dos mesos he hagut d’utilitzar una petita part per cobrir uns impagats que arrossego i que m’han ferit greument la tresoreria. Tot allò disposat, en 2 setmanes ja es va reemborsar.
Però ATENCIÓ! sorpresa majúscula! Ahir vaig rebre un burofax del banc. I sabeu quin missatge hi conté?
Bingo! La pòlissa ha estat cancel·lada (ells utilitzen l’eufemisme de “donem per vençut el crèdit”). Cony! Si ara, precisament ara és quan de debò la puc necessitar! Què deu haver passat?
Jo us ho diré. És força fàcil d’entendre. Jo, fa deu anys era un bon client. Però ara sóc un client, sense adjectius. Ara venen bones i ara dolentes, com quasi tothom.
Estimats amics, el “banc de les millors empreses. I el teu” és una comparsa, una gran mentida. Els felicito de tot cor per la gran campanya publicitària que estant fent (obra de SCPF), però el codi ètic del banc queda a anys llum de la seva publicitat.
Si només donen crèdit a aquells que no el necessiten, aquest país s’anirà a norris -encara més- a gran velocitat.
Segons el Sabadell, la satisfacció del client va per davant de la solvència, la liquiditat, el creixement i la rendibilitat. Qui s’ho creu això?
Senyors del Sabadell, què us ha passat? Contra tot pronòstic heu passat a formar part de la meva llista “empresa non-grata”. Sé que si envio aquest text als diaris mai no el publicaran: no es poden arriscar a quedar-se sense els ingressos que els genera la publicitat -enganyosa- del banc. Però ningú no em pot prohibir escriure a aquest blog, és lliure i és meu.
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
2 febr. 2013 / guillemrecolons / 2
Categories: #fail
Etiquetes: #bancsabadellfail, #fail, Banc Sabadell, cancel·lació unilateral de pòlissa de crèdit, falta d'ètica del Banc Sabadell, un mal banc
Cert, a Apple mai no li ha anat gaire bé sense Steve Jobs El camuflatge de l’ós polar ja no funciona
2 thoughts on “Banc Sabadell, quan el producte no està a l’altura de les expectatives de la marca”
Leave a Reply Cancel reply
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic
Entrades recents
Arxius
Soymimarca
- Una mirada científica a la Imagen de Marca Personal, por @mariaasanchezes María A. Sanchez
- Marca personal y trabajo independiente: ¿hasta dónde llenar nuestra agenda? -parte 3- por @Prof_EstradaMSC Vladimir Estrada
- Marca personal y trabajo independiente: ¿hasta dónde llenar nuestra agenda? -Parte 2- por @Prof_EstradaMSc Vladimir Estrada
- Contestando las 5 preguntas más recurrentes sobre Marca Personal, por @Prof_EstradaMSc Vladimir Estrada
- Marca personal y trabajo independiente: ¿hasta dónde llenar nuestra agenda? -parte 1- , por @prof_estradaMSC Vladimir Estrada
Totalment d’acord. Et podria explicar la meva experiència …
Doncs anima’t Carlos. Només si fem que corri entendran que hi ha una cosa, molt valuosa que anomenem ètica.