-
El mercat és una gran conversa (i les persones tenim la paraula)
Missatge adreçat a gestors d’empreses i de recursos humans
La comunicació a base de talonari i missatges repetitius té data de caducitat. Les persones volen parlar amb persones . Per tant, les marques necessiten humanitzar-se, canviar el terreny de joc del “jo et vaig a buscar” pel de “t’agradarà trobar-me“.
Si gestiones una empresa, o un departament de recursos humans, és important tenir en compte que el millor actiu de comunicació que tens es diu “els meus professionals“. Si ho prefereixes, segueix dient-li “els meus empleats“, no importa.
El consumidor no s’ha tornat intel·ligent ni idiota, s’ha tornat exigent, inconformista. Per arribar a la seva òrbita hem d’utilitzar un llenguatge diferent, de persona-a-persona, només així generarem complicitats, empaties.
El famós “repetition is reputation” està ja gairebé enterrat. Ara, si tens 500 professionals, tens 500 portaveus de marca. I cadascun explicarà la marca segons la seva percepció, amb matisos, amb riquesa cromàtica, no serà un únic missatge, serà un únic concepte amb centenars de formes i continguts.
Això al que dius empleats són -et donaré una alegria- els teus millors ambaixadors de marca. Però només ho seran si tu vols i si poses en marxa un programa que combini personal branding amb corporate branding que pugui generar nous canals interns i externs de comunicació .
El mercat és una gran conversa. Així ho van avançar quatre visionaris el 1999, Fredrick Levine, Christopher Locke, Doc Searls i David Weinberger en el seu “Cluetrain Manifesto“. Ara el comandament a distància ja no el tenen ens abstractes anomenats “empreses”. Ara el tenen les persones, els interlocutors perfectes d’una gran conversa que poden donar o treure valor a les marques .
És un canvi, i mirat en la perspectiva dels anys és una revolució. Internet, sens dubte, ha tingut molt a veure en tot això. La xarxa col·laborativa ens ha convertit a tots en periodistes, jutges, fotògrafs, escriptors, crítics de cinema, crítics gastronòmics, músics, atletes, ens ha tret la vergonya, la timidesa, ens ha donat veu pròpia, la que abans estava reservada a espais de pagament molt professionalitzats.
Empresari, director de recursos humans, tens davant teu una oportunitat única de crear una marca amb una veu però amb molts altaveus . Ningú no diu que sigui una tasca fàcil, però una cosa és segura: si no ho fas tu ho faran els teus competidors. Tic, tac, el temps passa.
Comparteixo
- Click to email a link to a friend (Opens in new window)
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
Related
1 nov. 2013 / guillemrecolons / 0
Categories: Personal branding @ca
Etiquetes: ambaixadors de marca, corporate branding @ca, les persones tenen la paraula, markets are conversations, persona a persona, Personal branding @ca, recursos humans
Com transformar empleats en ambaixadors de marca On és l’arc de Sant Martí, Sr. Graupera?
Vols seguir el blog?

Tot deixa marca.
Ho reconec, a la sang porto ADN publicitari. Tot i que després de 25 anys en agències de publicitat em vaig adonar que la meva passió és el branding ... aplicat a les persones.
Des de 2005 sóc consultor estratègic de personal branding i des de 2010 ho sóc de Soymimarca, companyia de la qual sóc cofundador i consultor.
Gairebé tot el que sé de branding ho he après en agències com Tiempo BBDO, J. Walter Thompson, Bassat Ogilvy, Saatchi & Saatchi, Altraforma, TVLowCost i la meva Lateral Consulting.
Tinc l'honor de ser soci a Integra Personal BrandingMèxic
Entrades recents
Arxius
Soymimarca
- Una mirada científica a la Imagen de Marca Personal, por @mariaasanchezes María A. Sanchez
- Marca personal y trabajo independiente: ¿hasta dónde llenar nuestra agenda? -parte 3- por @Prof_EstradaMSC Vladimir Estrada
- Marca personal y trabajo independiente: ¿hasta dónde llenar nuestra agenda? -Parte 2- por @Prof_EstradaMSc Vladimir Estrada
- Contestando las 5 preguntas más recurrentes sobre Marca Personal, por @Prof_EstradaMSc Vladimir Estrada
- Marca personal y trabajo independiente: ¿hasta dónde llenar nuestra agenda? -parte 1- , por @prof_estradaMSC Vladimir Estrada